Waarom GeoDesign interessant is

ESRI’s Jack Dangermond is helemaal “into” GeoDesign. En voor ons (Royal Haskoning GeoSolutions) sluit het precies aan bij de activiteiten die we willen uitvoeren.

GeoDesign wil de kracht van de geografie (door het gebruik van GIS) inpluggen in de ruimtelijke planning. Alle kennis en informatie van een plek is te gebruiken vanuit GIS. Maar het is met GIS ook mogelijk om toekomstige ruimtelijke ontwikkelingen te kwantificeren. En nieuwe technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om met GIS te schetsen en om verschillende scenario’s te ontwikkelen voor dezelfde locatie.

De kern van GeoDesign wordt door Dangermond samengevat als: “Design with nature in mind“. Onze overstap naar de divisie Ruimtelijke Ontwikkeling binnen Royal Haskoning per 1 januari 2011 is een mooie gelegenheid om eens stil te staan bij GeoDesign. De komende weken/maanden kom ik er nog op terug.

Wordt vervolgd!

3 thoughts on “Waarom GeoDesign interessant is

  1. Pingback: Tweets that mention Waarom GeoDesign interessant is: -- Topsy.com

  2. Beste Andreas,

    Met steeds groter wordend enthousiasme lees ik steeds weer een stukje meer van je blogs!
    Ik ben werkzaam in de GWW en heden ook nog student aan de HAN te Arnhem.
    Door mijn dagelijks werk als Surveyor en het steeds meer maken van (3D) ontwerpen heb ik gekozen voor het afstudeeronderwerp BIM, na het lezen van vele documenten ben ik tot de conclusie gekomen dat BIM een breed gedragen woord is. Een en ander valt meteen samen met de koppelingen tussen SE en GIS, dit alles in het kader van ketenintegratie in de bouwwereld.
    Is het mogelijk om met jouw instemming een aantal plaatjes of schema’s te gebruiken voor mijn afstudeerraport?

    Wellicht is het nodig om voor mijn onderzoek een aantal mensen te interviewen teneinde relevant info te verzamelen. wellicht ben jij daartoe bereid?

    Met vriendelijke groet,

    Roderik Jongeling

    • Hallo Roderik,

      Geen probleem om mijn plaatjes te gebruiken, graag met bronvermelding. Ik vind het ook geen probleem als je mij een keer wilt interviewen, al is het misschien handig om vantevoren even contact te hebben over wat je precies wilt weten.

      Groeten,

      Andreas Hoogeveen

Leave a Reply

